.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اما واگر های فراوان برای رای اعتماد دوباره محرابیان

عملکرد آقای محرابیان در تبصره 13 و خارج کردن خودروهای فرسوده نیاز به بررسی دقیقی ندارد. بیش از 80 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز، اما بدون کیت و مخزن توسط خودروسازان به مردم داده شده است. سردرگمی مردم در کیلومتر 14 و 15 جاده مخصوص کرج و عدم پاسخگویی هیچ یک از مدیران عامل دوشرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو؛ عادی شده است!

به گزارش "تابناک" پرسش های بی پاسخ فراوانی که در باره نحوه مدیریت غلامرضا محرابیان بر وزارت صنایع و معادن مطرح است گرفتن رای اعتماد او ار مجلس هشتم برای حضور در کابینه دولت دهم را با اما و اگرهای بسیاری همراه ساخته است.در حال حاضر وی به عنوان گزینه اصلی برای این وزارتخانه مطرح بوده و به دلیل نزدیکی وی به آقای احمدی نژاد بسیاری این انتخاب را تقریبا قطعی می دانند.

اما جز مواردی که در ابتدا بیان شد موضوعات فراوانی وجود دارد که بی پاسخ ماندن آنها کار را برای محرابیان در اقناع کردن نمایندگان مجلس سخت خواهد کرد. از جمله این موارد موضوع یکی از معاونین این وزارتخانه و ماجرای طبقه 8 وزارتخانه تحت مدیریت وی است که معروف به اتاق 500 میلیون تومانی است. به این موضوع اعتراض بسیج کارکنان این وزارتخانه به دلیل امتیازات ویژه این معاون به رئیس دفتر خود را نیز باید اضافه کرد.
برپایه این گزارش، تعویض یک باره منطقی از ایران خودرو آن هم دوماه قبل از انتخابات و عدم توضیح دلیل آن نیز از موارد شبهه دار عملکرد ایشان است. به طوری که با وجود انتشار چندین خبر و گوشزد نمودن موارد لازم و کافی در خصوص جلوگیری از صفر نمودن یک شبه سود 300 میلیارد تومانی ایران خودرو توسط مدیران جدید آن، اخبار واصله حاکی از ارسال گزارش های مالی با ضرر 177 میلیارد تومانی به حسابرسان سازمان حسابرسی است.

حدود 500 میلیارد تومان تعدیل سود در ایران خودرو و ورشکسته نشان دادن این شرکت در رسانه ها آن هم در زمان وزارت آقای محرابیان، جای بحث و حدیثهای زیادی است مضاف بر اینکه وقتی شنیده می شود که قطعه سازان خصوصی که تمام سرمایه شان در بانکهای آمریکا و کانادا است به دنبال خرید سهام این شرکت آن هم با ثمن بخس می باشند.

در عین حال عزل و نصب های گسترده و شتابزده مدیریتهای کلیدی این شرکت از زمان انتصاب مدیر جدید ایران خودرو که به حدود 20 نفر می رسد را به آقای محرابیان منسوب می نمایند. جایگزین نمودن مدیران سایپا و مگاموتور به جای مدیران جدید ایران خودرو که تماما با تائید آقای وزیر انجام شده است ، نیز از تغییر سیاست ها و استراتژی های ایشان در ایران خودرو خبرمی دهد که گذر زمان این عملکرد را نشان خواهد داد.

بی اعتنایی و نادیده گرفتن سهامداران جزء که یکسال سهم این شرکت را نگه داشتند و منتظر سود توزیعی آن بوده اند و همچنین ورشکسته نشان دادن یکی از بزرگترین سرمایه های ملی کشور نیز موضوعی است که آقای محرابیان برای اقناع افکار عمومی و نمایندگان مجلس باید دلایل محکمه پسندی برای آنها ارایه نماید.

مسئله بکارگیری اقوام و دوستان نزدیک آقای وزیر در پست های کلیدی وزارت صنایع ، بانک صنعت و معدن، ایران خودرو ،سایپاو... نیز از عملکرد دیگر ایشان در دوره تصدی گری وزارت صنایع است که تا کنون توضیحی درباره آن ارائه نشده است.

شاه کلید آخر عملکرد ایشان، پروژه اتاق امن که همان ثبت اختراع آقای فرزاد سلیمی بنام خویش است می باشد. نکته جالب مصاحبه آقای محرابیان جهت تشریح جزئیات این پروژه در سایت شرکت تخصصی عمران و بهسازی ایران (وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی) در دیماه 1384 است!

ایشان در جواب این سوال که ایده اتاق امن چگونه شکل گرفت ، پاسخ داده اند که پس از زلزله دلخراش دی ماه سال 82 در بم و ارائه خدمات شهرداری که به دستور شهردار تهران برای شهر بم ارائه شد کمیته ای برای مقاوم سازی ایجاد و از بهمن 1382 توسط این کمیته کار بر روی ایده اتاق امن آغاز شد که پس از انجام فعالیت پژوهشی و آزمایش ها ی عملی در اواخر اسفند 1383 طرح اتاق امن نهایی شد.

اکنون با صدور حکم نهایی دادگاه و محکومیت آقای محرابیان در ثبت اختراع دیگری به نام خود، شبهه اقدام عالمانه وی نسبت به این عمل باعث گردیده تعهد وی نیز به گونه ای به چالش کشیده شود.
با این تفاسیر به نظر می رسد اگرغلامرضا محرابیان ،چه به عنوان نامزد وزارت صنایع و معادن و چه وزارتخانه دیگری به مجلس معرفی شود در گرفتن رای اعتماد کاری بس دشوار تر از دیگران را در پیش رو خواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.